Wednesday, July 22, 2009

Banyak Kerja Sungguh!!

Ade satu mlm tu, aku ke dapur, prepare pape2 yg ptt for dinner utk c kecik ariana. Mak abah xde, ke surau. Tggl aku n ariana je waktu 2 kat umah. FYI, ariana ni bkn reti dok diam. Ade je mnde yg die nk wat. So, sebelum aku tuju ke dapur, aku akn pastikn pintu depan berkunci coz ariana ni klu x knci pintu die blh keluar sesuka ati tnpa aku sedar. Bahaya tuh. Then br la aku leh msk kt dpr ngn aman. 2 pun x aman mn sgt coz smbil masak aku kene jenguk gak c kecik ni. Klu x abih umah jd tongkang pecah ‘dikemas’ olehnye.

Biasenye klu nk suh die dok diam, aku bg mainan. Tp klu bg mainan die dok diam x smpi 10 min pun. Bg buku plak blh tahan la dia dok diam. Tp klu bg buku yg sama je, sekejap je pun die dok diam. Selebihnye die mbebel sorang2 & tlg “mengemas” kat depan.

Tp mlm 2 aku pelik. Ariana behave sgt mlm 2. senyap je. Nape yek? Baik nye die mlm 2. Ati aku dh mule rs pelik. So aku pun jenguk pebenda la c ariana ni wat agaknye. So, pls. see the pic. below..




Hmm..mama dh agk dh. Klu awk behave semacam je, mst ade kje yg awk wat. Haduii la c kecik ni. Pastu aku cube kaco die. Ni reaksi c kecik ni.



Hmm..ape lg mengamuk la bile kite kaco die. Bkn stakat nangis, siap mbebel lg kate mama wat..mama wat!! Hai anakku..awk ni mmg byk kje. Bile Wan & Aki nye blk dr surau, pe lagi istighfar pjg la org tua 2. Yg aku peliknye, ntah kat mn la c ariana ni jumpe kaset ni pun aku xpasti. Ish c kecik ni..ade je kje yg awk nk wat smpi mama sdri pun x terpikir yg awk ni byk kje smpi camni. Hmm.. Byk kje sggh!!

1 comment:

alyyani said...

kaset ape tu weh? hahaha.. kemain pandai dia tarik tuh! patut la diam je ye. ade benda baru dia jumpe rupenye...